Utama > Tekanan

Ulasan mengenai Betaserk

Antagonis reseptor histamin di telinga dalam, yang secara tidak langsung bertindak pada reseptor histamin nukleus vestibular otak, ubat asli, Betaserc, telah lama dipaparkan di pasaran farmaseutikal Rusia. Keberkesanan ubat telah dibuktikan oleh kajian praklinikal dan klinikal. Ulasan mengenai Betaserk pada tahap ini dikaji dan dikelaskan dengan teliti. Negara asalnya adalah Belanda dan Perancis, di mana terdapat kriteria kualiti tinggi untuk ubat-ubatan.

Betaserc diresepkan untuk memperbaiki gangguan vestibular. Ubat ini tidak hanya meningkatkan peredaran mikro telinga dalam, tetapi juga menyamakan tekanan endolimus alat koklea.

Peningkatan aliran darah juga diperhatikan di arteri basilar, dan kesan pada batang otak adalah untuk meningkatkan transmisi pengujaan melalui sel-sel saraf dan serat. Tidak seperti nootropik, ia tidak mempengaruhi sistem pembekuan darah dan serat otot licin vaskular.

Kesan sampingan adalah sedikit. Ubat ini boleh didapati dalam bentuk tablet dan larutan. Menurut arahan penggunaan, Betaserc diambil dua hingga tiga kali sehari dan, menurut ulasan pesakit, dos ini cukup untuk meningkatkan kesejahteraan mereka dengan ketara..

Apa yang ditolong oleh Betaserk, menurut ulasan dan arahan:

  • Pening;
  • Bising, berdering, bersiul di telinga;
  • Kehilangan pendengaran (kehilangan pendengaran).

Testimoni dari pesakit yang mengambil ubat Betaserc memberi kesaksian mengenai kesan positif terhadap melegakan gejala di atas. Testimoni dari pesakit di mana kedua-dua pening dan gangguan pendengaran diperhatikan membincangkan keberkesanan Betaserk berhubung dengan dua gejala.

Ulasan pesakit yang mengambil tablet Betaserca untuk pening menunjukkan penurunan gejala yang ketara setelah beberapa hari mengambil ubat tersebut.

Hospital Yusupov merawat pesakit dengan patologi neurologi, dan ketika menggunakan ubat, keutamaan secara semula jadi diberikan kepada yang asli. Ulasan pesakit di hospital Yusupov mengenai Betaserk serupa dengan doktor. Arahan untuk penggunaan Betaserk mengikut ulasan doktor dan pesakit ada ditulis, dos mudah, kesan sampingan minimum.

Ulasan pesakit mengenai kesan sampingan Betaserk dikurangkan menjadi gejala:

  • Dari saluran gastrousus - dispepsia, mual, ketidakselesaan. Menurut tinjauan pesakit, kesan sampingan Betaserc pada bahagian sistem pencernaan dapat dihentikan jika ubat itu diambil bersama makanan..
  • Reaksi alergi dalam bentuk ruam atau gatal-gatal, gatal adalah mungkin. Ulasan doktor dan pesakit mengenai Betaserk mengenai kesan sampingan ini jarang diperkatakan.

Ubat Betaserc, menurut pesakit di hospital Yusupov, telah menjadikan dirinya sebagai ubat yang berkualiti tinggi dan berkesan..

Ulasan doktor

Ulasan pakar neurologi dan ahli otolaryngologi mengenai Betaserk bergantung pada patologi di mana ia digunakan:

  • Ulasan mengenai Betaserk dengan osteochondrosis serviks. Betaserc diresepkan dengan adanya cervicocranialgia vertebra atau sindrom arteri vertebra. Gejala penyakit ini adalah: penglihatan kabur, pening, ketidakstabilan dalam keadaan berdiri, dll. Gejala ini disebabkan oleh pelanggaran bekalan darah ke otak. Menurut arahan Betaserc, dengan meningkatkan aliran darah di arteri basilar, ia melawan gejala ini dan ulasan pesakit mengesahkan ini..
  • Ulasan mengenai Betaserk dengan neuritis saraf pendengaran. Oleh kerana ubat menghilangkan tekanan di telinga dalam dan meningkatkan pemakanan, penggunaannya untuk neuritis cukup masuk akal. Menurut ulasan pesakit mengenai Betaserk, ubat itu meningkatkan pendengaran. Juga, ulasan mengenai Betaserk mengatakan mengenai penghapusan tinitus dengan neuritis.
  • Ulasan Betaserk dengan sklerosis berganda. Rawatan sklerosis berganda adalah simtomatik, tetapi Betaserc dapat mengatasi pening dan penggunaannya dibenarkan. Betaserc dari kebisingan di kepala dengan sklerosis menurut ulasan juga berlaku secara meluas.
  • Ulasan mengenai Betaserk dengan VSD. Sekiranya terdapat dystonia vegetatif-vaskular, ubat itu berkesan berhenti berdering di telinga, bunyi di kepala. Dalam ulasan tersebut, pesakit mencatat tidak adanya kesan sampingan, tetapi ubat tersebut mengatasi gejala VSD.

Tempoh penggunaan

Menurut pakar neurologi, mereka sering menggunakannya dalam aktiviti mereka. Dos tablet Betaserka sangat sesuai menurut ulasan. Berapa banyak tablet Betaserca yang diambil untuk orang dewasa bergantung kepada keparahan gejala. Ulasan pesakit positif untuk tinitus, pening, kehilangan pendengaran.

Ulasan Betaserc 8mg dikurangkan kepada: dos mudah, tiga kali sehari, tindakan berkesan. Ulasan mengenai tablet Betaserc 16mg, 24mg dilengkapi dengan pembahagian yang mudah kepada dua bahagian.

Menurut ulasan, penggunaan dua atau tiga bulan sudah cukup, kerana ini adalah berapa banyak yang anda perlukan untuk mengambil masa yang lama. Dalam arahan penggunaan Betaserk 24mg, dos dua kali disyorkan, dan jika kita mengingatnya, ini cukup untuk mencapai kesannya.

Pengalaman menggunakan Betaserk di hospital Yusupov menunjukkan bahawa ulasan doktor dan pesakit dikurangkan kepada keberkesanan ubat yang sangat baik dalam gangguan vestibular. Penggunaannya dalam penyakit sistem saraf yang mempunyai gejala vestibular adalah rawatan simptomatik yang dibenarkan. Ulasan di atas meja. Pakar Betaserk dari hospital Yusupov selalu memerhatikan dan hanya dua peratus daripada seratus yang mempunyai kesan sampingan.

Untuk menimbang semua kebaikan dan keburukan ubat, pilih dos, sesuaikan rawatan, doktor hospital Yusupov akan dapat menjawab soalan.

Betaserc

Komposisi

Betaserc boleh mengandungi 8, 16 atau 24 mg betahistine dihydrochloride. Bahan tambahan: asid sitrik monohidrat, manitol, selulosa mikrokristal, talc, silikon dioksida koloid.

Borang pelepasan

Tablet rata putih berbentuk bulat dengan tepi miring, di salah satu sisi nombor "256" (untuk bentuk 8 mg), "289" (untuk bentuk 24 mg) atau "267" (untuk bentuk 16 mg) terukir. 10/15/20/25/30 tablet 8/16/24 mg dalam lepuh.

kesan farmakologi

Ubat yang meningkatkan peredaran mikro.

Farmakodinamik dan farmakokinetik

Farmakodinamik

Analog buatan histamin. Kesan betahistin belum disiasat sepenuhnya. Hanya terdapat sejumlah hipotesis yang disokong oleh data klinikal:

  • bahan aktif adalah perangsang separa reseptor H1-histamin dan penyekat reseptor H3-histamin pusat vestibular sistem saraf; meningkatkan metabolisme histamin dan pembebasannya kerana sifat di atas;
  • betahistin meningkatkan peredaran darah di telinga dalam, melegakan sfinkter vaskular di kawasan ini, dan juga meningkatkan peredaran mikro di otak;
  • betahistine merangsang pemulihan fungsi vestibular selepas neurektomi vestibular pada haiwan dan manusia;
  • bergantung kepada dos mengurangkan penghasilan impuls pada neuron inti vestibular.

Kesan terapi betahistin ditunjukkan pada pesakit dengan sindrom Meniere dan pening vestibular, yang dinyatakan oleh penurunan keparahan dan kekerapan serangan pening.

Farmakokinetik

Apabila dimakan, bahan aktif diserap secara aktif dari usus dan hampir sepenuhnya diubah dengan pembentukan turunan asid 2-piridilasetik. Kandungan betahistin dalam darah rendah.

Pengambilan makanan secara serentak mampu melambatkan penyerapan betahistin. Tindak balas dengan protein darah tidak mencapai penghalang 5%. Kepekatan maksimum 2-pyridylacetic acid dalam darah berlaku 1 jam selepas pengambilan. Separuh hayat lebih kurang 3 setengah jam.

Metabolit dievakuasi secara aktif dalam air kencing. Perkumuhan betahistin sendiri melalui buah pinggang atau usus tidak dapat dielakkan.

Petunjuk untuk penggunaan Betaserk

Petunjuk untuk penggunaan Betaserk:

  • Penyakit Meniere;
  • kekurangan vertebrobasilar, aterosklerosis arteri serebrum, ensefalopati pasca-trauma (sebagai komponen terapi kompleks);
  • sindrom yang dicirikan oleh tinnitus, peningkatan kehilangan pendengaran, pening, termasuk tetes telinga dalam, gangguan labirin dan vestibular, labirinitis, neuritis vestibular, vertigo kedudukan jinak.

Kontraindikasi

  • hipersensitiviti terhadap komponen ubat;
  • pheochromocytoma;
  • tidak digalakkan untuk digunakan pada orang yang berumur di bawah 18 tahun.

Dianjurkan untuk menggunakan ubat dengan berhati-hati (di bawah pengawasan doktor) untuk orang dengan penyakit ulser peptik atau asma bronkial.

Kesan sampingan

  • Reaksi pencernaan: loya, gangguan pencernaan, muntah, sakit perut, kembung.
  • Reaksi sistem saraf: sakit kepala.
  • Reaksi alergi: ruam, urtikaria, edema Quincke, pruritus, kejutan anafilaksis.

Arahan aplikasi Betaserk (Cara dan dos)

Ubat ini ditetapkan untuk diminum bersama makanan, di dalam. Dos dipilih secara individu, dengan mengambil kira tindak balas terhadap terapi.

Tablet Betaserc, arahan penggunaan

Dos harian untuk orang dewasa biasanya 24-48 mg, yang dibahagikan kepada 2-3 dos. Tablet 16 mg atau 24 mg mudah dibelah. Untuk melakukan ini, letakkan bentuk dos pada permukaan yang keras dengan takik dan tekan dengan jari anda dengan usaha..

Kadang-kadang ubat hanya berlaku selama 2-3 minggu rawatan, dan kesan terapi yang yakin berkembang setelah beberapa bulan penggunaan berterusan. Tidak diperlukan penyesuaian dos pada pesakit tua.

Overdosis

Tanda-tanda berlebihan: mengantuk, mual ringan, sakit perut. Komplikasi yang lebih teruk (komplikasi jantung dan sawan) dikesan apabila sengaja diambil dalam dos yang tinggi.

Rawatan Overdosis - Simptomatik.

Interaksi

Kemungkinan penghambatan metabolisme ubat di bawah pengaruh penyekat MAO.

Betahistine adalah analog histamin, oleh itu, pengaruh yang pertama terhadap keberkesanan penyekat reseptor histamin H1 tidak dikecualikan..

Syarat penjualan

Hanya boleh dibeli dengan preskripsi.

Keadaan simpanan

Simpan di tempat kering pada suhu bilik. Jauhi dari kanak-kanak.

Jangka hayat

arahan khas

Takik pada tablet dengan dos 24 mg dan 16 mg diperlukan untuk membahagikan tablet untuk meningkatkan penelannya dan tidak berfungsi untuk membahagikannya kepada dos yang sama.

Betaserc

Penilaian 4.2 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Betaserc: 15 ulasan doktor, 10 ulasan pesakit, arahan penggunaan, analog, infografik, 1 borang pelepasan.

Ulasan doktor mengenai Betaserk

Penilaian 4.6 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat yang sangat baik adalah "Betahistin". Ia diresepkan secara terpisah, serta dalam kombinasi dengan terapi nootropik vaskular untuk pelbagai bentuk pening. Pesakit memperhatikan bahawa Betaserc memberikan hasil yang cepat, melegakan pening, dan dapat ditoleransi dengan baik. Mereka jarang mengadu kesan sampingan. Tidak semua orang mampu membeli dengan tepat "Betaserk" kerana harganya yang tinggi, ini adalah kelemahan terbesar. Jika tidak, ubatnya sangat baik!

Penilaian 4.6 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

"Betaserc" adalah ubat yang sangat baik yang memberikan kesan stabil dan berkesan dalam rawatan migrain dan pening. Ia sangat kerap digunakan dalam amalan klinikal. Dengan penggunaan jangka panjang, hasil yang sangat baik dan berpanjangan dari penggunaan sepenuhnya ubat ini pada pesakit.

Dasar harga sangat tinggi.

Penilaian 4.6 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat yang berkualiti untuk rawatan vertigo.

Ia dapat digunakan untuk mengobati penyakit Meniere, dengan neuronitis vestibular, untuk mengurangkan gejala BPPV, termasuk. setelah melakukan manuver terapi, ia juga boleh digunakan secara simptomatik untuk beberapa jenis vertigo yang lain. Tidak hanya perlu menggabungkannya dengan antihistamin, serta beberapa ubat anti-kegelisahan, ini dapat mengurangkan keberkesanannya.

Penilaian 3.8 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat yang popular untuk rawatan gangguan vestibular pelbagai etiologi.

Yang paling mahal dari "Betahistins". Saya tidak boleh mengatakan bahawa rakan sejawatnya tidak memenuhi tugas itu.

Malangnya, "Betaserc" sering diresepkan untuk sebarang keluhan pening, ke tempat dan di luar tempat. Tetapi penggunaan mana-mana ubat dari kumpulan betahistin memerlukan pelantikan gastroprotector juga..

Penilaian 5.0 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

"Betaserc" adalah penyediaan betahistin asli, yang sering digunakan dalam otorhinolaryngology. Sangat sesuai dalam terapi kompleks pening vestibular, penyakit Meniere dan tinnitus. Rakan sekerja - pakar audiologi lebih suka ubat ini untuk hasil positif pemulihan pendengaran.

Penilaian 5.0 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Saya telah lama bekerja dengannya. Ia berfungsi dengan baik untuk vertigo sistemik periferal dan bunyi telinga tengah. Tiada kesan sampingan yang diperhatikan pada dos 24 mg sekali. Ubat ini boleh digunakan untuk waktu yang lama, melengkapi terapi kompleks untuk kehilangan pendengaran sensorineural, akut dan kronik.

Penilaian 2.9 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Betaserc benar-benar lebih berkesan daripada rakan-rakannya, oleh itu, dengan keberkesanan betahistin yang rendah, saya mengesyorkan dos yang lebih tinggi daripada yang dinyatakan dalam arahan. Kemudian saya melihat kesannya. Dengan pengambilan dos secara teratur melebihi dos harian, boleh menyebabkan keadaan perencatan, memukau. Saya lebih suka melantik kursus sehingga 1 bulan. Memerlukan penjagaan khas semasa memberi resep kepada pesakit dengan asma bronkial.

Penilaian 5.0 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat yang luar biasa. Ia digunakan untuk gangguan vestibular (pening, tinitus, tidak stabil). Bertoleransi dengan baik. Harganya agak tinggi, tetapi memandangkan kecekapan dibandingkan dengan analog, ia sesuai dengan kualitinya. Saya menetapkan ubat selama beberapa tahun - ia selalu berkesan, sentiasa bertoleransi.

Penilaian 4.6 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat pilihan dalam rawatan vertigo vestibular genesis periferal. Bentuk pelepasan yang mudah dalam pelbagai dos, yang memungkinkan pendekatan individu untuk pelantikannya.

Sedikit mahal.

Ubat ini telah digunakan dalam praktiknya selama kira-kira 10 tahun, saya menggunakannya sebagai monoterapi dan dalam kombinasi untuk pelbagai jenis gangguan vestibular.

Penilaian 3.8 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Harganya terlalu tinggi, rawatan sangat mahal.

Ubat yang terbukti berkesan. Nampaknya terdapat banyak betahistin di farmasi, memilih rasa dan warna, tetapi dalam praktik saya hanya Betaserc yang benar-benar membantu pesakit. Saya tidak menyedari kesan sampingan di kalangan pesakit saya, ia boleh diterima dengan baik, senang dos. Mengesyorkan!

Penilaian 4.2 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat asli ini mempunyai kesan positif dalam rawatan gangguan vestibular. Saya mengesyorkan Betaserc kepada pesakit tua, dan kadang-kadang ia diresepkan untuk masa yang lama. Tindakan ubat bermula hampir selepas dos pertama, kesan yang baik berterusan walaupun selepas terapi ditamatkan.

Kesan sampingan jarang berlaku dalam praktik saya..

Penilaian 4.2 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat itu berfungsi! Saya cuba menukar kepada analog yang lebih berpatutan - keberkesanan rawatan segera menurun. Ubat ini boleh diterima dengan baik, lebih baik untuk menetapkan dos.

Betaserc sesuai untuk rawatan jangka panjang pesakit dengan pelbagai aduan pening. Mempunyai kesan yang tinggi dalam terapi kombinasi dengan nootropik dan fisioterapi.

Penilaian 4.2 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat ini telah digunakan dengan baik, baik dalam gangguan vestibular dan pada kekurangan vertebrobasilar, pengurangan gejala dalam tempoh selepas strok! Kursus dan dos terapi dipilih secara individu!

Terdapat analog, tetapi kualiti tidak selalu setanding, walaupun banyak yang mengadu tentang harganya. Pendapat saya adalah bahawa harganya setanding dengan kualiti!

Penilaian 3.3 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Ubat yang baik untuk rawatan gangguan vestibular. Saya mempunyai pengalaman menggunakannya pada pesakit tua yang telah lama menggunakannya. Tindakan dimulakan dengan cepat, kesan yang baik setelah pemberhentian terapi.

Terdapat gejala dispepsia, gastralgia. Tidak ada fenomena alahan dalam praktiknya.

Malangnya, penggunaan jangka panjang ubat ini dari pesakit tua tidak akan mampu membayar banyak.

Penilaian 3.3 / 5
Kecekapan
Kualiti harga
Kesan sampingan

Toleransi yang sangat baik. Kesan yang baik terhadap gangguan vestibular. Ia boleh diambil untuk waktu yang sangat lama tanpa komplikasi dan tanpa interaksi yang signifikan dengan ubat lain. Bentuk pelepasan yang mudah, mudah untuk memilih dos individu.

Rawatan kursus berharga.

Penyediaan Betahistine dengan kualiti yang optimum. Terbaik antara yang serupa.

Ulasan pesakit mengenai Betaserk

Ubat yang sangat baik untuk pening dengan kesan kumulatif. Pakar neurologi menetapkan ubat ini untuk memerangi pening semasa pemburukan osteochondrosis serviks. Selama dua bulan saya mengambil 24 mg dua kali sehari, pada akhir minggu kedua saya melihat bahawa ia benar-benar menjadi lebih baik - tinitus hilang, kepala saya dibersihkan, ia menjadi kurang pening, dan saya dapat berjalan-jalan dengan tenang (semasa tempoh memburukkan lagi, biarkan diri saya berjalan tidak boleh kerana serangan). Harga, tentu saja, bukan yang paling murah, tetapi setelah saya merasakan dinamik positif, saya tidak memikirkan kosnya..

Betaserc menjadi penyelamat saya. Sehingga kini, saya tidak tahu sebab-sebab pening masa lalu. Doktor juga. Tetapi ia tidak dapat ditanggung. Saya dipenuhi dengan ubat penenang dan Glycine selama lebih dari dua minggu. Dan bernasib baik, ada doktor pintar yang menetapkan Betaserc untuk saya. Ia membantu dengan kualiti dan untuk masa yang lama. Tetapi, tentu saja, ia tidak murah. Mempunyai kesan kumulatif. Ia menjadi lebih mudah bagi saya, sekali lagi, setelah dua minggu. Tetapi ia menjadi lebih baik. Dan ia menjadi lebih baik sehingga pemulihan sepenuhnya, yang berlaku setelah sebulan pengambilan. Ia ditetapkan untuk meminumnya selama dua bulan. Nampaknya, ini adalah individu. Walau apa pun, ubatnya sangat hebat.

Ditetapkan oleh pakar neurologi untuk pening dengan osteochondrosis serviks. Mengambil 3 bulan untuk 1 tablet (0.12 mg) 2 kali sehari. Kesannya timbul sejurus selepas permulaan pengambilan. Pening telah berlalu, dan tidur juga bertambah baik (saya mula tertidur lebih cepat, tidak bangun pada waktu malam). Tidak ada kesan sampingan. Dia berhenti mengambilnya 2 bulan yang lalu, tetapi dia dalam keadaan baik. Saya berpuas hati dengan ubat itu.

"Betaserc" diberikan kepada saya untuk labirin. Koordinasi terganggu, tinnitus. Saya mengambilnya selama dua bulan, dos 24 mg. Ubat ini mempunyai kesan kumulatif, semakin lama anda mengambilnya, semakin jelas hasilnya. Selepas krisis, labirin pulih dalam dua bulan. Kemudian ubat itu diambil untuk pencegahan, setiap enam bulan. Setelah mengambil (kesannya dirasakan setelah sekurang-kurangnya seminggu penggunaan, tidak lebih awal), koordinasi bertambah baik, tinitus hilang. Saya tidak mengalami gejala sampingan, saya mengambilnya dua kali sehari selepas makan. Saya mencuba rakan sejawat dalam negara, namun hanya Betaserk yang sesuai dengan saya. Jangan sakit untuk semua orang!

"Betaserk" dilantik 3 tahun lalu, melihat 3 bulan - tidak membantu. Seorang lagi pakar neuropatologi sekarang juga memberikan resep, dia mengatakan bahawa tidak ada hasil sebelumnya, dia masih menegaskan bahawa dia mengambilnya. Saya mengambil 24 mg -2 kali sehari selama sebulan setengah - tidak ada peningkatan sama sekali. Sebagai tambahan kepada bunyi bising, telinga mula bertelur lebih kerap.

Helo. Saya berumur 62 tahun. Selama lebih dari satu setengah tahun saya mengambil Betaserc, yang diresepkan oleh pakar neurologi kepada saya untuk pening. Ubat itu menolong saya, berkat ubat ini, saya tetap mampu bekerja dan kemampuan untuk hidup sepenuhnya. Pada mulanya saya mengambil 24 mg 2 kali sehari, kemudian bertukar menjadi 16 mg 2 kali sehari, sekarang - 8 mg 2 kali sehari. Tetapi saya benar-benar takut berhenti mengambilnya, kerana saya takut akan munculnya gejala pening (saya sudah membuat percubaan seperti itu). Perut sudah mula bereaksi, pedih ulu hati telah muncul, yang tidak pernah saya miliki, (saya mengeluarkannya dengan "Omez").

Baru-baru ini ada tempoh dalam hidup saya ketika saya harus berkenalan dengan ubat ini. Terganggu oleh pening yang teruk (walaupun ketika berbohong dan hanya mengarahkan matanya), mual, kelemahan umum. Orang Aesculapians berkata: "Anda menghidap Penyakit Meniere!" Betaserc menjadi yang utama dalam senarai. Saya tidak melihat peningkatan pada mulanya, tetapi pada minggu kedua rawatan teladan dengan pil ini, pening menurun. Secara beransur-ansur ia berlalu sepenuhnya. Tetapi saya mengambil Betaserc selama tiga bulan lagi. Saya gembira dengan kesan penyembuhannya. Tetapi harganya! Ubat ini hanya mengosongkan dompet kita.!

Terdapat tempoh pemburukan osteochondrosis, sakit di antara bilah bahu dan sangat pening. Sepanjang hari terasa seperti menaiki lif. Perasaannya tidak menyenangkan. Ahli terapi menetapkan pil - ia tidak membantu. Saya berjumpa doktor, pakar neurologi, jadi dia memberi ubat ini. Saya mengambilnya selama lima hari, tidak ada kesan. Secara umum, hanya kursus urut dari tukang urut profesional yang membantu saya. Saya hanya menyesal kerana saya memberikan 500 rubel begitu sahaja, jangka hayat tablet telah habis, dan saya membuangnya.

Beberapa tahun yang lalu terdapat peningkatan osteochondrosis serviks, banyak ubat diresepkan, termasuk Betaserc. Kerana pelanggaran peredaran darah vertebro-basilar, kepala secara berkala pusing, gegaran ketika berjalan, dan putaran kepala yang tajam. Selepas rawatan, pening berhenti. Tidak terdapat kesan sampingan. Walaupun, ketika dia diresepkan, dia bingung: atas sebab tertentu dia percaya bahawa ini adalah ubat untuk orang tua dengan masalah pembuluh darah yang serius. Mungkin pakar neurologi lebih tahu!

Betaserc adalah pil universal untuk pening, yang diresepkan oleh pakar neuropatologi. Ubat ini sesuai untuk kalangan pesakit yang mengalami masalah seperti tinnitus. Ia harus diambil hanya seperti yang diarahkan oleh doktor yang merawat, yang akan menetapkan dos yang anda perlukan dengan betul. Nenek saya telah menggunakan ubat ini selama beberapa tahun, dia mengatakan bahawa ia sangat baik, dia merasa jauh lebih baik dan pening menjadi kurang ketara, tinitus hilang. Dalam satu perkataan, kepala menjadi jelas. Jadi, jika anda masih mengalami pening dan tinitus, Betaserc akan menjadi penolong yang baik untuk anda, yang akan dengan mudah menangani tugas anda. Saya doakan anda sihat!

Borang pelepasan

DosPembungkusanPenyimpananJualanJangka hayat
20, 25, 30, 40, 50, 60, 100

Arahan untuk menggunakan betaserk

Penerangan Ringkas

Betaserc (bahan aktif - betahistine) adalah ubat yang meningkatkan peredaran mikro di telinga dalam dan digunakan untuk gangguan alat vestibular, termasuk. dengan sindrom Meniere dan vertigo. Ia adalah analog sintetik amina biogenik, histamin. Mekanisme tindakan ubat tersebut hanya dikaji secara separa. Pada masa ini, para saintis terus mengerjakan beberapa hipotesis, yang disokong oleh hasil kajian praklinikal dan klinikal. Oleh itu, sebagai salah satu mekanisme tindakan farmakologi betaserc, kesannya terhadap sistem histaminergik dipertimbangkan. Ubat ini merangsang metabolisme dan pembebasan histamin dengan menyekat reseptor H3 presinaptik dan mengurangkan bilangan reseptor H3. Sebagai tambahan, seperti yang telah ditetapkan pada tahap praklinik dalam mempelajari Betaserk, ubat ini dapat mengaktifkan peredaran darah di koklea telinga dalam dan seluruh otak. Ini disebabkan oleh penurunan nada spinkter preapillary pada saluran darah telinga dalam. Dalam kajian praklinikal, juga didapati bahawa betaserc memberikan pemulihan fungsi vestibular yang lebih cepat pada haiwan makmal setelah penyingkiran saraf vestibular secara sepihak. Kemudian sifat ubat ini disahkan dalam ujian klinikal pada manusia. Satu lagi kesan Betaserc yang signifikan secara klinikal adalah penindasan penjanaan potensi tindakan dalam sel-sel saraf inti lateral dan medial kompleks nuklear vestibular. Keberkesanan ubat ini disahkan pada pesakit dengan pusing vestibular (vertigo) dan sindrom Meniere, yang dinyatakan dalam penurunan frekuensi dan keparahan pening. Apabila Betaserk diambil secara oral, ia akan diserap dengan cepat dan sepenuhnya di saluran gastrousus. Sejurus selepas itu, ia mengalami metabolisme sistemik dengan pembentukan asid 2-piridilasetik. Semasa mengambil Betaserk dengan makanan, kepekatan maksimum zat aktif dalam plasma darah akan lebih rendah daripada semasa perut kosong..

Walau bagaimanapun, tahap penyerapan betahistin dalam kedua-dua kes akan lebih kurang sama. Dengan kata lain, pengambilan makanan hanya pada tahap tertentu melambatkan penyerapan ubat, tanpa mempengaruhi ciri farmakokinetik yang lain. Betaserc cepat dikeluarkan dari badan bersama dengan air kencing dan hanya sedikit melalui usus. Kadar penghapusan ubat tetap tidak berubah ketika diambil secara lisan dari 8 hingga 48 mg, yang menunjukkan linearitas farmakokinetiknya.

Betaserc diambil bersama makanan. Dos khusus ubat dipilih secara individu, bergantung kepada keparahan tindak balas terapeutik dan toleransi rawatan pesakit. Orang dewasa mengambil Betaserc 24-48 mg sehari. Dibolehkan untuk membagi tablet menjadi dua bahagian, yang mana ia diletakkan di permukaan yang keras dan licin dalam posisi dengan risiko ke atas dan ditekan di atas dengan ibu jari. Anda tidak boleh mengharapkan melegakan simptom segera dari Betaserk: dalam beberapa kes, peningkatan yang dapat dilihat dalam keadaan hanya berlaku setelah beberapa minggu farmakoterapi biasa, dan kesan terapi yang stabil dapat berkembang hanya setelah beberapa bulan. Terdapat bukti klinikal bahawa mengambil Betaserc pada fasa awal penyakit ini mencegah perkembangannya lebih lanjut atau kehilangan pendengaran pada peringkat kemudian. Seperti yang ditunjukkan oleh amalan penggunaan ubat, tidak diperlukan penyesuaian dos pada pesakit tua. Sehingga kini, belum ada kajian klinikal yang merangkumi interaksi Betaserc dengan ubat lain. Berdasarkan data kajian makmal, dapat diasumsikan bahawa dalam keadaan organisma hidup, aktiviti sistem enzim sitokrom P450 akan tetap pada tahap yang sama. Sebagai analog histamin, betaserc dapat memberi kesan kepada ubat-ubatan yang menyekat reseptor histamin H1. Walau apa pun, sebelum memulakan kursus ubat, pesakit mesti memberitahu doktor mengenai pengambilan ubat semasa dan terkini..

Farmakologi

Analog sintetik histamin. Mekanisme tindakan betahistin hanya diketahui sebahagiannya. Terdapat beberapa kemungkinan hipotesis yang disokong oleh data praklinikal dan klinikal:

1. Pengaruh pada sistem histaminergik

Agonis separa histamin H1-reseptor dan antagonis histamin H3-reseptor inti vestibular sistem saraf pusat, mempunyai sedikit aktiviti terhadap H2-reseptor. Betahistine meningkatkan metabolisme dan pembebasan histamin dengan menyekat H presinaptik3-reseptor dan mengurangkan jumlah H3-reseptor.

2. Peningkatan aliran darah ke kawasan koklea, dan juga seluruh otak

Menurut kajian praklinikal, betahistin meningkatkan peredaran darah di jalur vaskular telinga dalam dengan merehatkan sfinkter pra-kapilari saluran telinga dalam. Ini juga telah menunjukkan bahawa betahistin meningkatkan aliran darah serebrum pada manusia..

3. Pemudahcaraan proses pampasan vestibular pusat

Betahistine mempercepat pemulihan fungsi vestibular pada haiwan setelah neurektomi vestibular unilateral, mempercepat dan memfasilitasi pampasan vestibular pusat kerana antagonisme dengan histamin H3-reseptor.

Masa pemulihan selepas neurektomi vestibular pada manusia juga dikurangkan dengan rawatan betahistin.

4. Pengujaan neuron di nukleus vestibular

Bergantung pada dos mengurangkan penghasilan potensi tindakan pada neuron nukleus vestibular lateral dan medial.

Sifat farmakodinamik yang terdapat pada haiwan memberikan kesan terapeutik positif betahistin dalam sistem vestibular.

Keberkesanan betahistin ditunjukkan pada pesakit dengan pening vestibular dan sindrom Meniere, yang ditunjukkan dengan penurunan keparahan dan kekerapan pening.

Farmakokinetik

Apabila diambil secara oral, betahistin diserap dengan cepat dan hampir sepenuhnya dari saluran gastrousus. Selepas penyerapan, ubat ini dimetabolisme dengan cepat dan hampir sepenuhnya untuk membentuk metabolit asid 2-piridilasetik. Penumpuan
betahistin dalam plasma darah sangat rendah. Oleh itu, analisis farmakokinetik berdasarkan pengukuran
kepekatan metabolit asid 2-piridilasetik dalam plasma dan air kencing. Semasa mengambil ubat dengan makanan Cmaks Betahistine dalam darah lebih rendah daripada ketika diminum semasa perut kosong. Walau bagaimanapun, penyerapan betahistin adalah sama dalam kedua-dua kes ini, menunjukkan bahawa pengambilan makanan hanya melambatkan penyerapan betahistin..

Betahistine yang mengikat protein plasma darah kurang dari 5%.

Selepas penyerapan, betahistin dimetabolisme dengan cepat dan hampir sepenuhnya dengan pembentukan metabolit asid 2-piridilasetik (yang tidak mempunyai aktiviti farmakologi). Cmaks Asid 2-piridilasetik dalam plasma darah (atau air kencing) dicapai 1 jam selepas pengingesan. T1/2 lebih kurang 3.5 jam.

Asid 2-piridilasetik cepat dikeluarkan dalam air kencing. Semasa mengambil ubat pada dos 8-48 mg, kira-kira 85% daripada dos awal terdapat dalam air kencing. Perkumuhan betahistin oleh buah pinggang atau melalui usus tidak dapat dielakkan.

Kadar perkumuhan tetap berterusan dengan pemberian oral sebanyak 8-48 mg ubat, yang menunjukkan linearitas farmakokinetik betahistin, dan menunjukkan bahawa jalan metabolik yang terlibat tetap tidak tepu.

Borang pelepasan

Tablet berwarna putih atau putih, bulat, rata, dengan tepi serong, terukir "256" di satu sisi.

1 tab.
betahistine dihydrochloride8 mg

Eksipien: selulosa mikrokristal - 80.8 mg, manitol (E421) - 25 mg, asid sitrik monohidrat - 2.5 mg, silikon dioksida koloid - 2.5 mg, talc - 6.3 mg.

15 keping. - lepuh (2) - bungkusan kadbod.
20 keping. - lepuh (3) - bungkusan kadbod.
30 keping. - lepuh (1) - bungkusan kadbod.
30 keping. - lepuh (2) - bungkusan kadbod.
30 keping. - lepuh (6) - bungkusan kadbod.

Dos

Ubat ini diberikan secara lisan semasa makan. Dos harus dipilih secara individu bergantung pada tindak balas terhadap rawatan.

Bagi orang dewasa, dosnya ialah 24-48 mg / hari..

Dos / kekerapan pentadbiranBetaserc ® 8 mgBetaserc® 16 mgBetaserc® 24 mg
1-2 tab. 3 kali / hariTab 1 / 2-1. 3 kali / hari1 tab. 2 kali / hari

Tablet 16 mg dan tablet 24 mg boleh dibahagikan kepada 2 bahagian yang sama. Untuk melakukan ini, letakkan tablet di permukaan keras dengan barisan dan tekan di atasnya dengan ibu jari anda..

Peningkatan kadang-kadang diperhatikan hanya selepas beberapa minggu rawatan, dan kesan terapi yang stabil setelah beberapa bulan rawatan. Terdapat bukti bahawa pemberian ubat pada awal penyakit mencegah perkembangannya dan / atau kehilangan pendengaran pada peringkat kemudian.

Walaupun data terhad dari ujian klinikal, pengalaman pasca pemasaran yang luas menunjukkan bahawa penyesuaian dos tidak diperlukan pada pesakit tua..

Kajian klinikal khas pada pesakit dengan kekurangan buah pinggang dan / atau hepatik belum dilakukan, namun pengalaman pasca pemasaran menunjukkan bahawa penyesuaian dos pada kumpulan pesakit ini tidak diperlukan.

Overdosis

Terdapat beberapa kes overdosis ubat yang diketahui.

Gejala: loya ringan hingga sederhana, mengantuk, dan sakit perut diperhatikan pada beberapa pesakit setelah mengambil ubat dalam dos hingga 640 mg. Komplikasi yang lebih serius (sawan, komplikasi kardiopulmonari) diperhatikan dengan pengambilan betahistin yang disengaja dalam dos tinggi, terutamanya dalam kombinasi dengan overdosis ubat lain.

Rawatan: menjalankan terapi simptomatik.

Interaksi

Kajian in vivo yang bertujuan untuk mengkaji interaksi dengan ubat lain belum dilakukan.

Berdasarkan data in vitro, dapat diasumsikan bahawa aktiviti isoenzim sistem sitokrom P450 tidak dihambat secara in vivo..

Data in vitro telah menunjukkan penghambatan metabolisme betahistin oleh ubat-ubatan yang menghalang MAO, termasuk subtipe MAO B (misalnya, selegiline). Perhatian harus diberikan dengan pelantikan perencat betahistin dan MAO secara serentak (termasuk MAO-B).

Betahistine adalah analog histamin, interaksi betahistin dengan penyekat H1-reseptor histamin secara teorinya boleh mempengaruhi keberkesanan salah satu ubat ini.

Pesakit harus memaklumkan kepada doktor mengenai pengambilan ubat sekarang atau pada masa lalu..

Kesan sampingan

Pada bahagian sistem pencernaan: sering (dari ≥ 1/100 hingga ® tidak disarankan untuk digunakan pada anak-anak dan remaja di bawah usia 18 tahun kerana data mengenai keberkesanan dan keselamatan yang tidak mencukupi.

Betaserc® harus diresepkan dengan berhati-hati dan di bawah pengawasan perubatan yang ketat kepada pesakit dengan asma bronkial, ulser gastrik dan / atau ulser duodenum.

Ciri aplikasi

Permohonan semasa mengandung dan menyusui

Data yang ada mengenai penggunaan betahistin pada wanita hamil tidak mencukupi. Potensi risiko terhadap manusia tidak diketahui. Betahistine tidak boleh digunakan semasa kehamilan kecuali jika benar-benar diperlukan..

Tidak diketahui sama ada betahistin diekskresikan dalam susu ibu. Ubat itu tidak boleh diresepkan semasa menyusu. Persoalan untuk menetapkan Betaserc ® untuk ibu harus diambil hanya setelah membandingkan manfaat penyusuan dengan potensi risiko kepada bayi.

Permohonan pelanggaran fungsi hati

Permohonan fungsi buah pinggang terjejas

Permohonan pada kanak-kanak

arahan khas

Risiko pada tablet 24 mg bertujuan untuk memecahkan tablet agar lebih mudah ditelan dan tidak bermaksud dibahagikan kepada 2 dos yang sama.

Pengaruh terhadap kemampuan memandu kenderaan dan mekanisme penggunaan

Betahistine tidak mempengaruhi atau secara signifikan mempengaruhi kemampuan memandu kenderaan dan bekerja dengan mekanisme, dalam kajian klinikal, reaksi buruk yang dapat mempengaruhi kemampuan ini belum dikenal pasti.

BETASERC: ulasan

Pening berlaku dan pakar neurologi saya mengesyorkan ubat ini kepada saya. Dianjurkan untuk mengambil dalam sebulan dengan dos 16 mg. Penerimaan - satu tablet sehari. Tetapi di farmasi mereka menggunakan fesyen untuk menawarkan analog, jenis - Betagistin. Ubat ini tidak boleh diambil. Faktanya adalah bahawa doktor menjelaskan bahawa ubat itu jauh lebih teruk dan kesan yang diinginkan tidak akan berlaku. Oleh itu, saya segera menolak semua analog. Pengeluaran
bagi Betaserc ia adalah Perancis. Saya boleh mengatakan bahawa sakit kepala dan pening hilang. Juga, bunyi di telinga hilang dan kepalanya menjadi lebih mudah. Saya tidak merasakan kesan sampingan pada diri saya. Semuanya baik dan normal. Doktor menjelaskan bahawa ubat ini bertujuan untuk mengembalikan aliran darah ke otak, semestinya ada peningkatan dalam peredaran darah di saluran kepala. Bagi saya, saya adalah hasilnya. Saya juga suka membaca, saya suka semuanya. Tetapi penting bahawa sebelum membeli ubat, hanya doktor yang harus mengesyorkannya. Jangan beli berdasarkan ulasan. Anda boleh mendengarnya, tetapi janji temu harus dilakukan sepenuhnya dari pakar. Saya menasihati ubat itu, hanya seperti yang ditetapkan oleh doktor.

Pening berlaku dan pakar neurologi saya mengesyorkan ubat ini kepada saya. Dianjurkan untuk mengambil dalam sebulan dengan dos 16 mg. Penerimaan - satu tablet sehari. Tetapi di farmasi mereka menggunakan fesyen untuk menawarkan analog, jenis - Betagistin. Ubat ini tidak boleh diambil. Faktanya adalah bahawa doktor menjelaskan bahawa ubat itu jauh lebih teruk dan kesan yang diinginkan tidak akan berlaku. Oleh itu, saya segera menolak semua analog. Pengeluaran
bagi Betaserc ia adalah Perancis. Saya boleh mengatakan bahawa sakit kepala dan pening hilang. Juga, bunyi di telinga hilang dan kepalanya menjadi lebih mudah. Saya tidak merasakan kesan sampingan pada diri saya. Semuanya baik dan normal. Doktor menjelaskan bahawa ubat ini bertujuan untuk mengembalikan aliran darah ke otak, semestinya ada peningkatan dalam peredaran darah di saluran kepala. Bagi saya, ini adalah bagaimana saya merasakan hasilnya, saya suka semuanya. Tetapi penting bahawa sebelum membeli ubat, hanya doktor yang harus mengesyorkannya. Jangan beli berdasarkan ulasan. Anda boleh mendengarnya, tetapi janji temu harus dilakukan sepenuhnya dari pakar. Saya menasihati ubat itu, hanya seperti yang ditetapkan oleh doktor.

Musim bunga datang dan tahun ini saya diliputi sakit kepala, bersiul di telinga saya, yang tidak hilang dan dari mana orang boleh menjadi gila, tekanan mula melonjak, pening muncul dengan sedikit mual. Setelah sepuluh hari diseksa, saya pergi ke pakar neurologi. Dia memberi saya pemeriksaan, tetapi di majlis resepsi dia segera mengatakan bahawa saya mempunyai manifestasi ini dengan latar belakang VSD. Untuk mengurangkan keadaan saya, dia memberi saya pil Betaserc. Dia mengatakan untuk meminumnya selama dua bulan pada dos 16 mg. Mereka diambil satu tablet dua kali sehari. Dia juga mengatakan bahawa farmasi dapat menawarkan analog - "Betagistin", tetapi tidak perlu mengambilnya, kerana lebih buruk dan mengandungi beberapa jenis bahan mentah Cina. Perbezaan harga adalah sekitar 350 - 400 rubel.
Betaserc dihasilkan di Perancis.
Saya membeli pil ini di farmasi.... baca lagi Sehingga kini, saya sudah minum hampir satu bungkus, kursus ini memerlukan empat. Satu pek mengandungi 30 tablet. Sakit kepala saya hilang. Tinitus pada mulanya berlalu dalam beberapa tempoh, kemudian berlalu sepenuhnya, ugh. Ugh. Tidak pening atau loya. Betapa baiknya kepala saya. Arahan mengatakan bahawa mereka diresepkan untuk sindrom Meniere, pening, tinitus, rawatan radas vestibular.
Fungsi utama ubat ini adalah untuk mengembalikan aliran darah ke otak, memperbaiki peredaran darah di saluran, dan sebagainya. Secara amnya, hasilnya sangat baik, doktor tidak salah dalam temu janji, yang mana saya sangat berterima kasih kepadanya. Tetapi saya masih menjalani peperiksaan.
Saya menasihati semua orang - seperti yang ditetapkan oleh doktor. Jangan sakit.

Musim bunga tiba dan tahun ini saya diliputi sakit kepala, bersiul di telinga saya, yang tidak hilang dan dari mana orang boleh menjadi gila, tekanan mula melonjak, pening muncul dengan gelombang mual. Setelah sepuluh hari diseksa, saya pergi ke pakar neurologi. Dia memberi saya pemeriksaan, tetapi di majlis resepsi dia segera mengatakan bahawa saya mempunyai manifestasi ini dengan latar belakang VSD. Untuk mengurangkan keadaan saya, dia memberi saya pil Betaserc. Dia mengatakan untuk meminumnya selama dua bulan pada dos 16 mg. Mereka diambil satu tablet dua kali sehari. Dia juga mengatakan bahawa farmasi dapat menawarkan analog - "Betagistin", tetapi tidak perlu mengambilnya, kerana lebih buruk dan mengandungi beberapa jenis bahan mentah Cina. Perbezaan harga adalah sekitar 350 - 400 rubel.
Betaserc dihasilkan di Perancis.
Saya membeli pil ini di farmasi. Setakat ini, saya sudah minum hampir satu bungkus, kursus ini memerlukan empat. Satu pek mengandungi 30 tablet. Sakit kepala saya hilang. Tinitus pada mulanya berlalu dalam beberapa tempoh, kemudian berlalu sepenuhnya, ugh. Ugh. Tidak pening atau loya. Betapa baiknya kepala saya. Arahan mengatakan bahawa mereka diresepkan untuk sindrom Meniere, pening, tinitus, rawatan radas vestibular.
Fungsi utama ubat ini adalah untuk mengembalikan aliran darah ke otak, memperbaiki peredaran darah di saluran, dan sebagainya. Secara amnya, hasilnya sangat baik, doktor tidak salah dalam temu janji, yang mana saya sangat berterima kasih kepadanya. Tetapi saya masih menjalani peperiksaan.
Saya menasihati semua orang - seperti yang ditetapkan oleh doktor. Jangan sakit.

Salam untuk semua pelawat yang mengulas saya.

Sekarang kita akan membincangkan pil Betaserc untuk pening. Saya membeli dari Abbott.

Ubat ini kelihatan seperti ini:

Kotak itu mengandungi brosur yang mengagumkan dengan maklumat berguna.
Tablet kelihatan seperti ini:

Ibu sudah mengambil Betaserk ketika " ayam itu mematuk di pantat ". Maksudnya, dia tidak mengambil ubat dalam kursus, tetapi sudah meminumnya ketika pening bermula. Ini disebabkan oleh kontraindikasi.

Ubat ini harus diambil dengan berhati-hati oleh orang yang menderita ulser peptik dan asma bronkial. Secara umum, setiap ubat kedua tidak dibenarkan untuk bisul, itulah yang saya perhatikan.

Pening paling kerap berlaku kerana perubahan cuaca dan disebabkan oleh chondrosis serviks. Sekiranya anda minum pil dengan sakit kepala. baca lebih banyak lagi, maka dalam masa satu jam ia akan menurun, tetapi tidak akan hilang sepenuhnya. Namun, sudah boleh bergerak bebas. Oleh kerana kontraindikasi, kami tidak berpeluang untuk memeriksa apa yang akan berlaku sekiranya anda mengambil pil dalam kursus.

Secara amnya, ubat ini berfungsi walaupun dengan satu dos. Tetapi saya tidak akan memberikannya A, kerana saya ingat dengan pasti bahawa dia mahal dan tidak sempurna, seperti yang anda lihat.

Terima kasih atas perhatian anda.
Sehingga lain kali.
Salam, Varvara.

Salam untuk semua pelawat yang mengulas saya.

Sekarang kita akan membincangkan pil Betaserc untuk pening. Saya membeli dari Abbott.

Ubat ini kelihatan seperti ini:

Kotak itu mengandungi brosur yang mengagumkan dengan maklumat berguna.
Tablet kelihatan seperti ini:

Ibu sudah mengambil Betaserk ketika " ayam itu mematuk di pantat ". Maksudnya, dia tidak mengambil ubat dalam kursus, tetapi sudah meminumnya ketika pening bermula. Ini disebabkan oleh kontraindikasi.

Ubat ini harus diambil dengan berhati-hati oleh orang yang menderita ulser peptik dan asma bronkial. Secara umum, setiap ubat kedua tidak dibenarkan untuk bisul, itulah yang saya perhatikan.

Pening paling kerap berlaku kerana perubahan cuaca dan disebabkan oleh chondrosis serviks. Sekiranya anda mengambil pil untuk pening, maka setelah kira-kira satu jam, ia akan berkurang, tetapi tidak akan hilang sepenuhnya. Namun, sudah boleh bergerak bebas. Oleh kerana kontraindikasi, kami tidak berpeluang untuk memeriksa apa yang akan berlaku sekiranya anda mengambil pil dalam kursus.

Secara amnya, ubat ini berfungsi walaupun dengan satu dos. Tetapi saya tidak akan memberikannya A, kerana saya ingat dengan pasti bahawa dia mahal dan tidak sempurna, seperti yang anda lihat.

Terima kasih atas perhatian anda.
Sehingga lain kali.
Salam, Varvara.

Pening bermula kira-kira tiga tahun yang lalu. Untuk sebab tertentu, rawatan kompleks oleh pakar neurologi tidak memberikan peningkatan. Dan pada tahun lalu, pening menjadi lebih kerap, pada akhir hari bekerja saya hanya gemetar dari sisi ke sisi.
Bagus saya berjumpa dengan seorang muda, tetapi berminat untuk menolong saya, pakar, ahli endokrinologi. Dia memberikan ubat ini kepada saya.
Ubat ini terkenal di farmasi, dijual dalam 20 dan 60 tablet. Dan malangnya ia sama sekali tidak murah. Saya membayar lebih daripada 500 rubel untuk 20 tablet. Anda perlu mengambil 1 tablet dua kali sehari. Sekiranya terdapat hasil positif dari kemasukan, maka kemasukan itu boleh diperpanjang hingga 1 bulan.
Ubat ini sangat berkesan untuk saya. Pening berkurang, kepala saya kelihatan seperti membersihkan dan bahkan saya nampak bertenaga. Saya lebih banyak membaca dan tidak lagi mahu tidur. Benar, ada kesan sampingan yang kecil, kepala tidak sakit sangat setelah mengambil.

Oleh itu, saya boleh mengesyorkan ubat tersebut kepada mereka yang mengalami musibah yang sama..

Pening bermula kira-kira tiga tahun yang lalu. Untuk beberapa sebab, rawatan kompleks oleh pakar neurologi tidak memberikan peningkatan. Dan pada tahun lalu, pening menjadi lebih kerap, pada akhir hari bekerja saya hanya gemetar dari sisi ke sisi.
Bagus saya berjumpa dengan seorang muda, tetapi berminat untuk menolong saya, pakar, ahli endokrinologi. Dia memberikan ubat ini kepada saya.
Ubat ini terkenal di farmasi, dijual dalam 20 dan 60 tablet. Dan malangnya ia sama sekali tidak murah. Saya membayar lebih daripada 500 rubel untuk 20 tablet. Anda perlu mengambil 1 tablet dua kali sehari. Sekiranya terdapat hasil positif dari kemasukan, maka kemasukan itu boleh diperpanjang hingga 1 bulan.
Ubat ini sangat berkesan untuk saya. Pening berkurang, kepala saya kelihatan kosong dan bahkan, nampaknya saya, tenaga meningkat dan saya tidak mahu tidur lagi. Benar, ada kesan sampingan yang kecil, kepala tidak sakit sangat setelah mengambil.

Oleh itu, saya boleh mengesyorkan ubat tersebut kepada mereka yang mengalami musibah yang sama..

Saya mempunyai sejarah osteochondrosis serviks yang terkenal. Saya memandu ke dalam kereta ke dacha, jalannya begitu-begitu, kadang-kadang berlubang. Saya bercakap dengan kanak-kanak di tempat duduk belakang dan berjaya memusingkan badan saya ke arah jalan ketika kereta itu dengan lancar melanggar sebuah lebam. Saya bergoyang ketika saya menyelam, dan kepala saya mula berpusing sedikit. Dan itu sahaja, walaupun anda berputar. Saya memutuskan untuk berbaring, tetapi tidak ada di sana. berpusing liar hingga loya. Secara empirik, dalam satu jam, saya mendapat tahu bahawa dia berputar dalam posisi rawan dan jika kepalanya condong ke satu sisi, dan pada salah satu dari kedua-duanya ada. Pada pukul 16 pagi dan pada waktu pagi pukul 9 saya harus pergi, dan jalan raya, seperti nasib, panjang, 9:00 (saya menunggang ke klinik dan ahli terapi doktor ajaib, yang lain tidak lagi berada di meja penyambut tetamu, memusingkan topi boling saya yang lama menderita memberikan sehelai kertas dengan coretan, di mana ahli farmasi mengenali Betaserk 16. Baca pungutan suara lain, saya tidak akan mati di jalan raya, saya tergelak gembira kerana tidak.
Ditetapkan untuk minum 2 kali sehari pada tablet selama 5 hari. Harganya tidak begitu menggembirakan, 550 rubel. dan saya hanya minum sepertiga bungkus. Tetapi tidak mengapa, hanya boleh tidur tanpa merangkak pada tahap empat. Saya meminumnya sekali gus, memeriksa sama ada ia berfungsi atau tidak, memiringkan kepala saya pada subjek, sama ada ia berputar atau tidak. Berpusing. Saya minum yang kedua selepas 00, dan lihatlah, pada pukul 2 saya dapat berbaring di bantal tinggi dan di sebelah kanan saya. Yang kiri masih berpusing-pusing. Saya memutuskan untuk minum pil seperti yang ditetapkan, pening tidak berulang.
Tetapi ada sesuatu yang hilang dalam penjelasan. Saya minum pil perancang. Pada hari kedua kemasukan, lebam ungu muncul di lubang popliteal. Pelik mengapa tiba-tiba, tetapi ia berlaku. Pada hari ketiga, pendarahan yang lemah bermula. Dos OK sebanyak dua kali ganda tidak mengubah keadaan. Semua kaki dari lutut ditutup dengan lebam. Satu di bahagian dalam paha, dan di sana saya pasti tidak boleh mengetuk. Lebam terakhir muncul pada hari kedua penarikan dadah. Dan yang baru tidak muncul. Tiada lagi kesan sampingan yang dikenalpasti)

Saya mempunyai sejarah osteochondrosis serviks yang terkenal. Saya memandu ke dacha, jalannya sangat-sangat, kadang-kadang ada lubang. Saya bercakap dengan kanak-kanak di tempat duduk belakang dan berjaya memusingkan badan saya ke arah jalan pada masa ketika kereta dengan lancar melanggar sebuah lebam. Saya bergoyang ketika saya menyelam, dan kepala saya mula berpusing sedikit. Dan itu sahaja, walaupun anda berputar. Saya memutuskan untuk berbaring, tetapi tidak ada di sana. berpusing liar hingga loya. Secara empirik, dalam satu jam, saya mendapat tahu bahawa dia berputar dalam posisi rawan dan jika kepalanya condong ke satu sisi, dan pada salah satu dari kedua-duanya ada. Pada pukul 16 pagi dan pada waktu pagi pukul 9 saya harus pergi, dan jalan raya, seperti nasib, panjang, 9:00 (saya menunggang ke klinik dan ahli terapi doktor ajaib, yang lain tidak lagi berada di resepsi, sambil memutar topi boling saya yang lama menderita memberikan sehelai kertas dengan coretan, di mana ahli farmasi mengenali betaserk 16. Ketika ditanya adakah saya akan mati di jalan raya, saya menggerutu dengan gembira bahawa tidak.
Ditetapkan untuk minum 2 kali sehari pada tablet selama 5 hari. Harganya tidak begitu menggembirakan, 550 rubel. dan saya hanya minum sepertiga bungkus. Tetapi tidak mengapa, hanya boleh tidur tanpa merangkak pada tahap empat. Saya meminumnya sekali gus, memeriksa sama ada ia berfungsi atau tidak, memiringkan kepala saya pada subjek, sama ada ia berputar atau tidak. Berpusing. Saya minum yang kedua selepas 00, dan lihatlah, pada pukul 2 saya dapat berbaring di bantal tinggi dan di sebelah kanan saya. Yang kiri masih berpusing-pusing. Saya memutuskan untuk minum pil seperti yang ditetapkan, pening tidak berulang.
Tetapi ada sesuatu yang hilang dalam penjelasan. Saya minum pil perancang. Pada hari kedua kemasukan, lebam ungu muncul di lubang popliteal. Pelik mengapa tiba-tiba, tetapi ia berlaku. Pada hari ketiga, pendarahan yang lemah bermula. Dos OK sebanyak dua kali ganda tidak mengubah keadaan. Semua kaki dari lutut ditutup dengan lebam. Satu di bahagian dalam paha, dan di sana saya pasti tidak dapat memukul. Lebam terakhir muncul pada hari kedua penarikan dadah. Dan yang baru tidak muncul. Tiada lagi kesan sampingan yang dikenalpasti)

Dalam memerangi vertigo akibat osteochondrosis serviks, banyak yang telah dicuba. Betaserk adalah salah satu ubat yang ditetapkan oleh doktor..
Pening, ini hanya sebahagian dari sensasi yang tidak menyenangkan di seluruh laut yang mengiringi aliran darah vena yang terganggu dari kepala.
Sensasi berikut juga menyeksa:
* perasaan tidak realiti terhadap apa yang berlaku di sekitar
* berat seluruh kepala
* berat khas di bahagian belakang kepala, seolah-olah pusat graviti dialihkan ke belakang kepala dan leher yang kelihatan akan pecah dan kepala akan jatuh ke belakang
* kesesakan telinga
* berdengung di telinga
* perasaan " selalu di bawah kepala "
* sensasi permukaan bergoyang ketika berjalan
* pening dengan pergerakan kepala dan perubahan kedudukan badan

Doktor menetapkan Betaserc untuk saya sementara menunggu giliran saya untuk menjalani terapi fizikal. Ia perlu diambil. baca 8 mg lagi. 3 kali sehari.

Setelah membaca arahannya, saya menyedari bahawa mekanisme tindakan ubat tidak difahami dan dikaji sepenuhnya. Pengilang menjanjikan kesan sekejap dan kesan kumulatif sehingga 3 bulan.
Saya minum pil dengan kerap 3 kali sehari. Keadaannya tidak bertambah baik. Semua simptom yang sama dan dengan intensiti yang sama. Saya minum sebulan, memberitahu doktor mengenai perasaan saya. Yang doktor memberitahu saya bahawa seseorang tidak boleh mengharapkan kesan kumulatif. Dalam kes ini, ini semua hanyalah gimik pengiklanan pengeluar. Oleh kerana serangan pening paling kuat berkaitan dengan osteochondrosis serviks dalam 60 peratus kes 3 bulan terakhir, maka pening sedikit melemah, kerana badan itu sendiri mengatur masalah dan sebahagiannya menyesuaikan diri dengannya, dan pesakit berpendapat bahawa kesan kumulatif telah berhasil. Dia juga mengatakan bahawa dari latihannya Betaserc melegakan simptom dalam bentuk pening pada kurang dari 10% pesakit. Tetapi ia membantu beberapa orang dengan sempurna. Dan jika ia membantu. maka kesannya dirasakan hampir dari pil pertama.

Malangnya, Betaserk sama sekali tidak menolong saya, dan oleh itu saya tidak dapat mengesyorkannya kepada orang lain.

Dalam memerangi vertigo akibat osteochondrosis serviks, banyak yang telah dicuba. Betaserk adalah salah satu ubat yang ditetapkan oleh doktor..
Pening, ini hanyalah sebahagian dari seluruh sensasi yang tidak menyenangkan yang menyertai aliran darah vena yang terganggu dari kepala.
Sensasi berikut juga menyeksa:
* perasaan tidak realiti terhadap apa yang berlaku di sekitar
* berat seluruh kepala
* berat khas di bahagian belakang kepala, seolah-olah pusat graviti dialihkan ke belakang kepala dan leher yang kelihatan akan pecah dan kepala akan jatuh ke belakang
* kesesakan telinga
* berdengung di telinga
* perasaan " selalu di bawah kepala "
* sensasi permukaan bergoyang ketika berjalan
* pening dengan pergerakan kepala dan perubahan kedudukan badan

Doktor menetapkan Betaserc untuk saya sementara menunggu giliran saya menjalani terapi fizikal. Perlu mengambil 8 mg. 3 kali sehari.

Setelah membaca arahannya, saya menyedari bahawa mekanisme tindakan ubat tidak difahami dan dikaji sepenuhnya. Pengilang menjanjikan kesan sekejap dan kesan kumulatif sehingga 3 bulan.
Saya minum pil dengan kerap 3 kali sehari. Keadaannya tidak bertambah sedikit. Semua simptom yang sama dan dengan intensiti yang sama. Saya minum sebulan, memberitahu doktor mengenai perasaan saya. Yang doktor memberitahu saya bahawa seseorang tidak boleh mengharapkan kesan kumulatif. Dalam kes ini, ini semua hanyalah gimik iklan pengeluar. Oleh kerana serangan pening paling kuat berkaitan dengan osteochondrosis serviks dalam 60 peratus kes 3 bulan terakhir, maka pening sedikit melemah, kerana badan itu sendiri mengatur masalah dan sebahagiannya menyesuaikan diri dengannya, dan pesakit berpendapat bahawa kesan kumulatif telah berhasil. Dia juga mengatakan bahawa dari latihannya Betaserc melegakan simptom dalam bentuk pening pada kurang dari 10% pesakit. Tetapi ia membantu beberapa orang dengan sempurna. Dan jika ia membantu. maka kesannya dirasakan hampir dari pil pertama.

Malangnya, Betaserk sama sekali tidak menolong saya, dan oleh itu saya tidak dapat mengesyorkannya kepada orang lain.

Beberapa waktu yang lalu, bangun pada waktu pagi, saya tidak dapat bangun dari tidur, sangat "pusing" ". Saya fikir saya hanya gugup, ia akan berlalu dengan sendirinya, selama dua hari saya bergerak di sepanjang dinding. Pada hari ketiga, mual dan muntah bermula, dari kenyataan bahawa semuanya hanya berlaku. Mereka memanggil doktor di rumah, memberikan suntikan, tetapi ia menjadi semakin teruk. Ia datang ke hospital, seperti yang dijelaskan oleh doktor kepada saya, terdapat pelanggaran sistem autonomi. Saya disuntik dengan ubat vaskular, tetapi hanya memburukkan lagi, kekejangan kepala bermula. Kemudian doktor menasihati saya untuk membeli pil Betaserc untuk pening. Saya mula meminumnya, 1 tablet 3 kali sehari, dosnya adalah 16 mg, tetapi 24 mg mungkin, malah lebih baik. Pening berlangsung selama 1.5 bulan, tetapi setelah mengambil ubat ini, saya berasa lebih baik. Saya meminumnya. baca di tempat lain 3 standard dan pening berlalu. Harganya tentu saja agak mahal kira-kira 700 rubel, tetapi mereka berbaloi. Terdapat pengganti domestik "Betagestin", saya juga mencuba meminumnya, tetapi lebih baik dicabut, kesannya jauh lebih baik.

Beberapa waktu yang lalu, bangun pada waktu pagi, saya tidak dapat bangun dari tidur, sangat "pusing" ". Saya fikir saya hanya gugup, ia akan berlalu dengan sendirinya, selama dua hari saya bergerak di sepanjang dinding. Pada hari ketiga, mual dan muntah bermula, dari kenyataan bahawa semuanya hanya berlaku. Mereka memanggil doktor di rumah, memberikan suntikan, tetapi ia menjadi semakin teruk. Ia datang ke hospital, seperti yang dijelaskan oleh doktor kepada saya, terdapat pelanggaran sistem autonomi. Saya disuntik dengan ubat vaskular, tetapi hanya memburukkan lagi, kekejangan kepala bermula. Kemudian doktor menasihati saya untuk membeli pil Betaserc untuk pening. Saya mula meminumnya, 1 tablet 3 kali sehari, dosnya adalah 16 mg, tetapi 24 mg mungkin, malah lebih baik. Pening berlangsung selama 1.5 bulan, tetapi setelah mengambil ubat ini, saya berasa lebih baik. Saya minum di suatu tempat 3 standard dan pening berlalu. Harganya tentu saja agak mahal kira-kira 700 rubel, tetapi mereka berbaloi. Terdapat pengganti domestik "Betagestin", saya juga mencuba meminumnya, tetapi lebih baik dicabut, kesannya jauh lebih baik.

Terdapat ubat seperti "Betaserc", ini bertujuan untuk mereka yang mengalami pening. Bahan aktif ubat ini adalah "betahistine". Terdapat 20 tablet dalam bungkusan buatan Perancis "Abbott", saiznya berwarna putih dan tidak besar. Harga ubat itu ialah 230 rubel. Dikeluarkan oleh preskripsi.
Petunjuk penggunaan dijelaskan dengan lebih terperinci dalam arahan yang dilampirkan. Ubat ini diresepkan kepada datuk saya ketika pening muncul dengan latar belakang tekanan darah tinggi yang kerap. Dalam kombinasi dengan ubat untuk tekanan darah, datuk saya mula mengambil "Betaserc".

Kaedah pentadbiran dan dos yang diperlukan hanya ditentukan oleh doktor yang hadir. Terdapat kesan sampingan yang mencukupi. Dan selain fakta bahawa ubat itu tidak menyelamatkan diri dari pening sama sekali, masalah bermula dari luar. baca lebih banyak saluran gastrousus.
Sekarang datuk sedang menjalani pemeriksaan tambahan dan ubat baru sedang dipilih yang akan membantu pening.
Saya doakan anda semua sihat!

Terdapat ubat seperti "Betaserc", ini bertujuan untuk mereka yang mengalami pening. Bahan aktif ubat ini adalah "betahistine". Terdapat 20 tablet dalam pakej buatan Perancis "Abbott", saiznya putih dan tidak besar. Harga ubat itu ialah 230 rubel. Dikeluarkan oleh preskripsi.
Petunjuk penggunaan dijelaskan dengan lebih terperinci dalam arahan yang dilampirkan. Ubat ini diresepkan kepada datuk saya ketika pening muncul dengan latar belakang tekanan darah tinggi yang kerap. Dalam kombinasi dengan ubat untuk tekanan darah, datuk saya mula mengambil "Betaserc".

Kaedah pentadbiran dan dos yang diperlukan ditentukan oleh doktor yang hadir. Terdapat kesan sampingan yang mencukupi. Dan sebagai tambahan kepada kenyataan bahawa ubat itu tidak menyelamatkan diri dari pening sama sekali, masalah bermula pada bahagian saluran gastrousus..
Sekarang datuk sedang menjalani pemeriksaan tambahan dan ubat baru sedang dipilih yang akan membantu pening.
Saya doakan anda semua sihat!

Saya mengalami pening dengan latar belakang chondrosis. Tidak ada yang membantu, dan Betaserk dengan cepat menghapusnya. Dan tiada kesan sampingan. Sekarang saya minum Artru, saya belum melihat apa-apa kesan, tetapi tidak ada yang menggantikannya - saya mahu mengambil Elbona, saya tidak dapat menemuinya di farmasi. Satu-satunya penghiburan adalah bahawa sekarang saya tahu apa yang harus dilakukan sekiranya berlaku pemburukan, Betaserc selalu ada di farmasi.

Saya mengalami pening dengan latar belakang chondrosis. Tidak ada yang membantu, dan Betaserk dengan cepat menghapusnya. Dan tiada kesan sampingan. Sekarang saya minum Artru, saya belum melihat apa-apa kesan, tetapi tidak ada yang dapat menggantikannya - saya mahu mengambil Elbona, saya tidak dapat menemuinya di farmasi. Satu-satunya penghiburan adalah bahawa sekarang saya tahu apa yang harus dilakukan sekiranya berlaku pemburukan, Betaserc selalu berada di farmasi.

Selamat tengah hari, semua orang yang tahu apa tekanan tekanan yang ada!

Lompatan ini sangat terasa pada usia tua dengan latar belakang cuaca, tetapi sayangnya, walaupun di kalangan orang muda, semua ini dapat dikesan.

Kadang-kadang sangat pening ketika cuaca berubah, dan memberi tekanan pada seluruh otak, yang sukar untuk bekerja, dan kadang-kadang hanya untuk duduk.

Dalam kes ini, doktor menetapkan untuk minum tablet Betaserc untuk pening.

Harga ubat itu tinggi, kerana saya takut orang yang perlu minum akan terus berputar dua kali lebih kuat.

Untuk pembungkusan 1200, anda perlu meletakkan.
Ubatnya menjadi sangat mahal. hanya berfungsi untuk mereka. di sini 1000 di sana 1500 di sini 500. seram.
Tablet senang ditelan, ada kesannya.

Terima kasih atas perhatian anda!

Selamat tengah hari, semua orang yang tahu apa tekanan tekanan yang ada!

Terutama lompatan dirasakan pada usia tua dengan latar belakang cuaca, tetapi sayangnya, walaupun di kalangan orang muda, semua ini dapat dikesan.

Kadang-kadang sangat pening ketika cuaca berubah, dan memberi tekanan pada seluruh otak, yang sukar untuk bekerja, dan kadang-kadang hanya untuk duduk.

Dalam kes ini, doktor menetapkan untuk minum tablet Betaserc untuk pening.

Harga ubat itu tinggi, kerana saya takut orang yang perlu minum akan terus berputar dua kali lebih kuat.

Untuk pembungkusan 1200, anda perlu meletakkan.
Ubatnya menjadi sangat mahal. hanya berfungsi untuk mereka. di sini 1000 di sana 1500 di sini 500. seram.
Tablet senang ditelan, ada kesannya.

Terima kasih atas perhatian anda!

Tablet sedemikian dalam dos 24 mg atau 16 mg, bermula dengan setengah tablet setiap dos, telah diresepkan oleh doktor kepada saya. Nama generik mereka betahistine.

Dibuat di Perancis. Musim luruh ini kepala saya sering berpusing. Doktor memberi amaran bahawa pengambilan ubat itu akan memakan masa 1-6 bulan sebelum berlakunya kesan yang berpanjangan.
Sekiranya dosnya 24 mg, minum 2 kali sehari, jika 16 mg tiga kali sehari. Semasa makan.
Tablet kecil, dengan tepi miring, dengan garis pemisah dan nombor 267 tersingkir di sisi risiko, dengan dos 16 mg. Sekiranya anda meletakkan tablet dengan garis terbalik pada permukaan yang keras dan rata dan tekan cukup keras, tablet akan pecah menjadi dua.

Arahan untuk ubat ini banyak, saya menguasainya dalam dua kali.

Dari arahan ini, saya memahami bahawa mekanisme itu. baca lebih banyak tindakan Betahistin hanya diketahui sebahagiannya. Atas sebab-sebab tertentu, itu membuatku kesal.
Saya telah minum ubat ini selama tiga bulan. Hasilnya masih samar-samar. Tidak ada masalah dengan saluran gastrousus. Kepala biasanya pusing secara berkala, dengan selekoh tajam, selekoh, atau ketika berbaring di bantal rendah. Sekarang semuanya entah bagaimana kabur. Pening nampaknya telah berkurang, tetapi ia menjadi lebih kerap. Saya duduk di meja saya, saya nampaknya tidak melakukan pergerakan tiba-tiba, tetapi tiba-tiba seperti "berputar, berputar." ", Beberapa saat dan semuanya berlalu.
Ini tidak bermaksud bahawa tidak ada kesan, tetapi juga tidak ada peningkatan kesejahteraan yang jelas..
Pada akhir Januari 2017, saya dapat menambah bahawa hasilnya telah bertambah baik. Betaserc melakukan tugasnya dengan perlahan tetapi pasti: pening saya sudah berlalu! Secara beransur-ansur dan tidak kelihatan. Sekarang saya terus mengambil ubat 2 x 24 mg:

Saya mengambil keputusan untuk melanjutkan pengajian sehingga 6 bulan. Sekiranya doktor telah menetapkan, saya cadangkan untuk mencuba. Dengan sendirinya, kepala tidak akan berhenti berpusing.

Tablet sedemikian dalam dos 24 mg atau 16 mg, bermula dengan setengah tablet setiap dos, telah diresepkan oleh doktor kepada saya. Nama generik mereka betahistine.

Dibuat di Perancis. Musim luruh ini kepala saya sering berpusing. Doktor memberi amaran bahawa mengambil masa 1-6 bulan untuk mengambil ubat tersebut, sebelum timbulnya kesan yang berpanjangan.
Sekiranya dosnya 24 mg, minum 2 kali sehari, jika 16 mg tiga kali sehari. Semasa makan.
Tablet kecil, dengan tepi miring, dengan garis pemisah dan nombor 267 tersingkir di sisi risiko, dengan dos 16 mg. Sekiranya anda meletakkan tablet dengan garis terbalik pada permukaan yang keras dan rata dan tekan cukup keras, tablet akan pecah menjadi dua..

Arahan untuk ubat ini banyak, saya menguasainya dalam dua kali.

Dari arahan ini, saya menyedari bahawa mekanisme tindakan betahistin hanya diketahui sebahagiannya. Atas sebab-sebab tertentu, itu membuatku kesal.
Saya telah minum ubat ini selama tiga bulan. Hasilnya masih samar-samar. Tidak ada masalah dengan saluran gastrousus. Kepala biasanya pusing secara berkala, dengan selekoh tajam, selekoh, atau ketika berbaring di bantal rendah. Sekarang semuanya entah bagaimana kabur. Pening nampaknya telah berkurang, tetapi ia menjadi lebih kerap. Saya duduk di meja saya, saya nampaknya tidak melakukan pergerakan tiba-tiba, tetapi tiba-tiba seperti "berputar, berputar." ", Beberapa saat dan semuanya berlalu.
Ini bukan untuk mengatakan bahawa tidak ada kesan, tetapi juga tidak ada peningkatan kesejahteraan yang jelas..
Pada akhir Januari 2017, saya dapat menambah bahawa hasilnya telah bertambah baik. Betaserc melakukan tugasnya dengan perlahan tetapi pasti: pening saya hilang! Secara beransur-ansur dan tidak dapat dilihat. Sekarang saya terus mengambil ubat 2 x 24 mg:

Saya memutuskan untuk melanjutkan pengajian sehingga 6 bulan. Sekiranya doktor telah menetapkan, saya cadangkan untuk mencuba. Dengan sendirinya, kepala tidak akan berhenti berpusing.

Saya telah lama mengenali Betaserk, 20 tahun yang lalu seorang pakar neurologi menetapkannya kepada saya. Selepas otitis media sebelah kiri yang teruk, fungsi telinga dalam terganggu dan bunyi kepala bermula. Ingatan dan koordinasi secara beransur-ansur merosot. Doktor, setelah menguji saya dua jenis ubat generik, dari mana tidak ada yang bertambah baik, datang ke Betaserk. Betaserc bersifat kumulatif, mempunyai kesan maksimum setelah 2 minggu dan mencapai kesan terapi stabil selama sebulan. Saya mengambilnya selama 2 tahun, dan pada tahun ketiga, gejalanya hilang dan akhirnya.

Dan hari ini saya menderita arthrosis leher dan kerja berlebihan menyebabkan pening. Sudah ada pening yang serius, seperti pada karusel. Dengan loya, muntah, demam, kebisingan dan sakit kepala, serta insomnia. " Dengan cara kecil " Saya berlari setiap 15 minit, jadi badan melindungi otak dari kemerosotan. baca lagi. Ahli neurologi menetapkan Tagist. Tetapi saya seorang makcik yang berpengalaman dan saya tidak menjimatkan kesihatan, saya telah menghantar generik ini. Tagista bertindak secara tiba-tiba dan cepat berangkat, kencing tidak menenangkan.
Betaserc adalah satu-satunya ubat histamin yang dipatenkan, yang lain adalah analog atau generik.Betaserc mengandungi zat Mannitol, yang menghilangkan lebihan cecair dan mencegah edema serebrum.
Pusing, dalam kebanyakan kes, muncul kerana penekanan histamin dalam darah, asid amino penting ini. Ia biasanya dalam keadaan rehat, tetapi ia meningkat kerana lebih banyak alergen memasuki darah: ini adalah mabuk, dan makanan popular kita - produk daging separuh siap, gula-gula, dll. Oleh itu, cepat atau lambat, semua orang mengalami pening.
Ubat Perancis yang sangat baik, meningkatkan peredaran otak, memudahkan pampasan vestibular, menenangkan neuron.
Boleh diberikan kepada anak-anak, wanita hamil. Digunakan dengan kejayaan oleh doktor haiwan. Dihasilkan dalam dos 8.16.24 mg. Terdapat tanpa preskripsi. Keupayaan menetap yang baik, kesan sampingan kecil, alahan adalah mungkin. Penerimaan bersama dengan antihistamin anti-alergi - Cetrin, Suprastin, Tavegil, dan lain-lain - meningkatkan kesan yang terakhir. Sebaiknya diminum bersama vitamin kumpulan B untuk penyerapan yang lebih baik. Sedikit mempengaruhi kawalan mesin. Kos 30 tablet selama dua minggu adalah kira-kira 700 rubel.

Saya telah lama mengenali Betaserk, 20 tahun yang lalu seorang pakar neurologi menetapkannya kepada saya. Selepas otitis media sebelah kiri yang teruk, fungsi telinga dalam terganggu dan bunyi kepala bermula. Ingatan dan koordinasi secara beransur-ansur merosot. Doktor, setelah menguji saya dua jenis ubat generik, dari mana tidak ada yang bertambah baik, datang ke Betaserk. Betaserc bersifat kumulatif, mempunyai kesan maksimum setelah 2 minggu dan mencapai kesan terapi stabil selama sebulan. Saya mengambilnya selama 2 tahun, dan pada tahun ketiga, gejalanya hilang dan akhirnya.

Dan hari ini saya menderita arthrosis leher dan kerja berlebihan menyebabkan pening. Sudah ada pening yang serius, seperti pada karusel. Dengan loya, muntah, demam, kebisingan dan sakit kepala, serta insomnia. Saya berlari " dengan cara kecil "setiap 15 minit, sehingga badan melindungi otak dari edema. Ahli neurologi menetapkan Tagist. Tetapi saya seorang makcik yang berpengalaman dan saya tidak menjimatkan kesihatan, saya telah menghantar generik ini. Tagista bertindak secara tiba-tiba dan cepat berangkat, kencing tidak menenangkan.
Betaserc adalah satu-satunya ubat histamin yang dipatenkan, yang lain adalah analog atau generik.Betaserc mengandungi zat Mannitol, yang menghilangkan lebihan cecair dan mencegah edema serebrum.
Pusing, dalam kebanyakan kes, muncul kerana penekanan histamin dalam darah, asid amino penting ini. Ia biasanya dalam keadaan rehat, tetapi ia meningkat kerana lebih banyak alergen memasuki darah: ini adalah mabuk, dan makanan popular kita - produk daging separuh siap, gula-gula, dll. Oleh itu, cepat atau lambat, semua orang mengalami pening.
Ubat Perancis yang sangat baik, meningkatkan peredaran otak, memudahkan pampasan vestibular, menenangkan neuron.
Boleh diberikan kepada anak-anak, wanita hamil. Digunakan dengan kejayaan oleh doktor haiwan. Dihasilkan dalam dos 8.16.24 mg. Terdapat tanpa preskripsi. Keupayaan menetap yang baik, kesan sampingan kecil, alahan adalah mungkin. Penerimaan bersama dengan antihistamin anti-alergi - Cetrin, Suprastin, Tavegil, dan lain-lain - meningkatkan kesan yang terakhir. Sebaiknya diminum bersama vitamin kumpulan B untuk penyerapan yang lebih baik. Sedikit mempengaruhi kawalan mesin. Kos 30 tablet selama dua minggu adalah kira-kira 700 rubel.

Selesaikan Pharma / Abbott Preskripsi Betoterik Nootropik Mahal oleh Ahli Neurologi.

Saya melampirkan gambar penyediaannya:

Kepalaku sangat pening, aku terseksa oleh migrain, malah tinnitus pun bermula.

Ia mengandungi betahistine dihydrochloride.

Ketika saya melihat kos tiga puluh tablet di farmasi, saya merasa ngeri! Kepalaku mula berpusing lebih.

Harga Betaserk - 500 UAH. Ini adalah 1500 rubel.

Saya terpaksa membeli dua bungkusan, seperti yang dikatakan oleh doktor. Enam puluh tablet setiap kursus rawatan.

Tablet Betaserca bersaiz kecil.

Hambar kerana ada cengkerang.

Mengambil ubat selama tiga minggu.

Saya minum satu bahagian setiap hari dengan makanan tiga kali sehari.

Hasil: semua gejala tetap berlaku.

Selesaikan Pharma / Abbott Preskripsi Betaserc Nootropik Mahal oleh Ahli Neurologi.

Saya melampirkan gambar penyediaannya:

Kepalaku sangat pening, aku terseksa oleh migrain, malah tinnitus pun bermula.

Ia mengandungi betahistine dihydrochloride.

Ketika saya melihat kos tiga puluh tablet di farmasi, saya merasa ngeri! Kepalaku mula berpusing lebih.

Harga Betaserk - 500 UAH. Ini adalah 1500 rubel.

Saya terpaksa membeli dua bungkusan, seperti yang dikatakan oleh doktor. Enam puluh tablet setiap kursus rawatan.

Tablet Betaserca bersaiz kecil.

Hambar kerana ada cengkerang.

Mengambil ubat selama tiga minggu.

Saya minum satu bahagian setiap hari dengan makanan tiga kali sehari.

Hasil: semua gejala tetap berlaku.

Saya sangat berharap bahawa tinjauan ini tidak akan menarik minat rakan-rakan saya di laman web Otzovik, dan ini bermaksud bahawa mereka tidak biasa dengan konsep seperti pening sistemik atau benar. Saya akan menerangkan sekiranya berlaku. Apabila kita mengeluh tentang fakta bahawa kepala kita berputar, biasanya kita bermaksud berjalan tidak stabil, mengejutkan, mata kabur sementara, kelemahan. Ini adalah pening, yang didasarkan pada sejuta alasan kerana pelbagai faktor, satu daripadanya tidak akan kurang dari satu halaman. Sekiranya orientasi di ruang angkasa hilang, bilik atau tempat lain di mana anda berada, berputar di sekitar anda dengan satu kelajuan atau yang lain, anda merasa sakit dan percubaan untuk membuat gerakan yang bertujuan, sebagai peraturan, tidak mencapai tujuan ini, maka ini, sistemik atau benar pening, dan sebabnya terletak. baca lebih lanjut mengenai ketidakseimbangan radas vestibular. Keadaannya hampir sama seperti setelah perjalanan panjang di pusingan riang mungkin akan lebih jelas. Satu-satunya perbezaan adalah bahawa setelah korsel, pening hilang setelah beberapa minit, dan serangan yang saya bicarakan dapat berlangsung selama berjam-jam, hari, minggu dan biasanya bermula dalam posisi berbaring dan bertambah kuat di dalamnya, memperburuk ketika cuba membalikkan badan dari belakang ke sisi atau sebaliknya.
Kali pertama saya mengalami perasaan menakutkan ini adalah pada usia yang agak muda. Pada waktu pagi dia tidak dapat bangun dari tidur, menoleh atau mengangkat kepalanya. Takut, bukan perkataan yang tepat. Hanya pada waktu petang keadaannya stabil, dan pada keesokan harinya semuanya kembali normal. Saya mengaitkan buzz badan ini pada kehamilan saya ketika itu dan selama bertahun-tahun lupa bagaimana ia berlaku.
Ia diulang 25 tahun kemudian. Pagi, saya membuka mata, semuanya terapung, saya menutupnya terapung. Siapa tahu, dia akan faham bagaimana saya menghubungi telefon, tetapi saya dapat melakukannya hanya dua jam kemudian. Harapan agar semuanya kembali normal dalam sehari tidak menjadi kenyataan. Dan seminggu kemudian - hampir tidak berubah. Saya terpaksa berjumpa doktor. Saya juga akan memperhatikan bahawa selain pening, saya mula mengalami tinnitus, dan dengan sejambak ini saya menyeret diri ke pakar neurologi. Pemeriksaan penuh, diagnosis - sesuatu dalam semangat kemalangan serebrovaskular dengan sindrom dan rawatan bersamaan mengikut protokol standard - penitis, suntikan, pil, dan antaranya Betaserc. Saya teringat bahawa ibu saya diberi ubat ini beberapa kali, sama ada di kompleks atau secara berasingan. Dia tidak dapat mengatakan apa-apa yang pasti mengenai ubat itu, tetapi ibunya biasanya tidak tahan menjalani rawatan sepenuhnya, dan setelah maksimum sebulan dia berhenti minum pil dengan kata-kata " tidak ada yang akan membantu. " Betaserc, sebaliknya, mesti diminum untuk masa yang lama agar kesannya muncul dan menyatukan. Untuk ini saya berminat - minum seperti yang ditetapkan. Tidak berjaya. Usus saya tidak menerima kompot ubat dengan rasa syukur, sebaliknya, saya melakukan segala-galanya sehingga, melupakan kepala saya, saya mengalihkan perhatian saya kepadanya. Secara umum, tinitus tetap bersama saya, tetapi pening. Saya menjumpai cara lain untuk menghentikannya ketika, setelah 10 hari rawatan, saya menyedari bahawa ia tidak lebih mudah. Dihantar oleh Suspend. Kerana sejak saat itu, serangan diulang dari semasa ke semasa dengan kekuatan dan jangka masa yang berbeza-beza, walaupun pada hakikatnya saya kemudian segera membeli bantal ortopedik dan menyingkirkan kebiasaan buruk tidur di perut saya dengan leher saya dipusingkan.
Musim sejuk yang lalu, saya memilih masa dan, dengan berlakunya kegembiraan yang lain, kembali menemui pakar neurologi. Sekarang saya memutuskan untuk menggunakan kemasukan berbayar di institusi perubatan lain. Bukan fakta bahawa hasilnya akan berbeza, tetapi ada harapan bahawa doktor sekurang-kurangnya akan mendengarkan saya dan memahami intipati masalahnya. Saya ingin sekali mengetahui sebab-sebab kejang. Pada masa itu, saya perhatikan bahawa situasi memprovokasi mereka ketika leher (dan kepala di atasnya, masing-masing) bengkok secara berlebihan, walaupun untuk waktu yang singkat. Oleh itu, keraguan muncul sama ada ia adalah osteochondrosis, terutamanya kerana saluran darah buruk saya selalu bersama saya, tetapi pada masa yang sama rumah sakit di kepala saya, untungnya, tidak selalu berlaku.
Setelah MRI diresepkan olehnya, masalah itu dibincangkan secara komprehensif dengan doktor. Berikut adalah petikan ringkas dari apa yang saya dengar.
Osteochondrosis tidak ada kaitan dengan pembuluh darah juga.
Sebabnya ialah gangguan alat vestibular, yang boleh berlaku lebih kerap dengan usia, terutamanya jika ada kecenderungan untuk ini dari pemuda.
Sebarang pergerakan yang cuai, misalnya, usaha untuk melihat ke bawah wastafel, boleh memprovokasi. Saya teringat kata-kata doktor ini ketika, kira-kira sebulan kemudian, saya berbaring di pagi hari menunggu dinding dan siling di sekitar saya berhenti berputar dan, menyesal bahawa sehari sebelumnya, saya dengan cepat memutuskan untuk menukar sifon di bawah sink di dapur..
Pencegahan - elakkan pergerakan seperti itu dan lakukan satu set latihan yang melatih alat vestibular.
Rawatan adalah dua pilihan. Pertama: tunggu ia berlalu dengan sendirinya. Dan (pening) akan berlalu cepat atau lambat, anda hanya perlu bersabar. Kedua: minum Betaserk, maka akan lebih cepat. Saya menginginkannya lebih cepat, jadi apabila saya mendengar nama ubat yang biasa, saya menyedari bahawa saya tidak dapat melepaskannya dan cara saya pergi ke farmasi. Dos yang saya tetapkan adalah 48 mg sehari, dalam dua dos 24 mg, yang agak mengejutkan, kerana janji sebelumnya adalah dos harian 24 mg. Pakar neurologi itu yakin bahawa ini adalah perkara biasa, kerana sekarang 48.
Saya akan menulis sedikit mengenai ubat itu sendiri. Arahan untuknya cukup panjang, pengeluar (orang Perancis, by the way) merangkumi semuanya secara terperinci. Saya rasa mereka yang diberi ubat mempelajarinya terlebih dahulu. Oleh itu, saya hanya akan memikirkan beberapa perkara yang ternyata penting bagi saya..
Bahan aktifnya adalah betahistin. Bergantung pada kandungannya dalam tablet, Betaserk 8, Betaserk 16, Betaserk 24 dihasilkan, yang dengan mudah membolehkan anda mengambil dos harian mengikut preskripsi doktor. Mekanisme ubat tidak difahami sepenuhnya, tetapi sepertinya cara kerjanya, ia membantu, menjadikannya lebih mudah. Kadang-kadang dengan cepat menghentikan serangan, tetapi setelah seminggu hampir dijamin, dan lebih baik setelah dua. Dan jika anda mengambilnya untuk waktu yang lama, lebih dari sebulan, maka kekerapan kambuh penyakit akan berkurang. mungkin. Terdapat banyak kesan sampingan, dan ada beberapa yang biasa, iaitu dari> 1/100 hingga

Saya sangat berharap bahawa tinjauan ini tidak akan menarik minat rakan-rakan saya di laman web Otzovik, dan ini bermaksud bahawa mereka tidak biasa dengan konsep seperti pening sistemik atau benar. Saya akan menerangkan sekiranya berlaku. Apabila kita mengeluh tentang fakta bahawa kepala kita berputar, biasanya kita bermaksud berjalan tidak stabil, mengejutkan, mata kabur sementara, kelemahan. Ini adalah pening, yang didasarkan pada sejuta alasan kerana pelbagai faktor, satu daripadanya tidak akan kurang dari satu halaman. Sekiranya orientasi di ruang angkasa hilang, bilik atau tempat lain di mana anda berada, berputar di sekitar anda dengan satu kelajuan atau yang lain, anda merasa sakit dan percubaan untuk membuat gerakan yang bertujuan, sebagai peraturan, tidak mencapai tujuan ini, maka ini, sistemik atau benar pening, dan sebabnya terletak pada ketidakseimbangan alat vestibular. Keadaannya hampir sama seperti setelah perjalanan panjang di pusingan riang mungkin akan lebih jelas. Satu-satunya perbezaan adalah bahawa setelah korsel, pening hilang setelah beberapa minit, dan serangan yang saya bicarakan dapat berlangsung selama berjam-jam, hari, minggu, dan biasanya bermula dalam posisi berbaring dan bertambah kuat di dalamnya, memperburuk ketika cuba membalikkan badan dari belakang ke sisi atau sebaliknya.
Kali pertama saya mengalami perasaan menakutkan ini adalah pada usia yang agak muda. Pada waktu pagi dia tidak dapat bangun dari tidur, menoleh atau mengangkat kepalanya. Takut, bukan perkataan yang tepat. Hanya pada waktu petang keadaannya stabil, dan pada keesokan harinya semuanya kembali normal. Saya mengaitkan buzz badan ini pada kehamilan saya ketika itu dan selama bertahun-tahun lupa bagaimana ia berlaku.
Ia diulang 25 tahun kemudian. Pagi, saya membuka mata, semuanya terapung, saya menutupnya terapung. Siapa tahu, dia akan faham bagaimana saya menghubungi telefon, tetapi saya dapat melakukannya hanya dua jam kemudian. Harapan agar semuanya kembali normal dalam sehari tidak menjadi kenyataan. Dan seminggu kemudian - hampir tidak berubah. Saya terpaksa berjumpa doktor. Saya juga akan memperhatikan bahawa selain pening, saya mula mengalami tinnitus, dan dengan sejambak ini saya menyeret diri ke pakar neurologi. Pemeriksaan penuh, diagnosis - sesuatu dalam semangat kemalangan serebrovaskular dengan sindrom dan rawatan bersamaan mengikut protokol standard - penitis, suntikan, pil, dan antaranya Betaserc. Saya teringat bahawa ibu saya diberi ubat ini beberapa kali, sama ada di kompleks atau secara berasingan. Dia tidak dapat mengatakan apa-apa yang pasti mengenai ubat itu, tetapi ibunya biasanya tidak tahan menjalani rawatan sepenuhnya, dan setelah maksimum sebulan dia berhenti minum pil dengan kata-kata " tidak ada yang akan membantu. " Betaserc, sebaliknya, mesti diminum untuk masa yang lama agar kesannya muncul dan menyatukan. Untuk ini saya berminat - minum seperti yang ditetapkan. Tidak berjaya. Usus saya tidak menerima kompot ubat dengan rasa syukur, sebaliknya, saya melakukan segala-galanya sehingga, melupakan kepala saya, saya mengalihkan perhatian saya kepadanya. Secara umum, tinitus tetap bersama saya, tetapi pening. Saya menjumpai cara lain untuk menghentikannya ketika, setelah 10 hari rawatan, saya menyedari bahawa ia tidak lebih mudah. Dihantar oleh Suspend. Kerana sejak saat itu, serangan diulang dari semasa ke semasa dengan kekuatan dan jangka masa yang berbeza-beza, walaupun pada hakikatnya saya kemudian segera membeli bantal ortopedik dan menyingkirkan kebiasaan buruk tidur di perut saya dengan leher saya dipusingkan.
Musim sejuk yang lalu, saya memilih masa dan, dengan berlakunya kegembiraan yang lain, kembali menemui pakar neurologi. Sekarang saya memutuskan untuk menggunakan kemasukan berbayar di institusi perubatan lain. Bukan fakta bahawa hasilnya akan berbeza, tetapi ada harapan bahawa doktor sekurang-kurangnya akan mendengarkan saya dan memahami intipati masalahnya. Saya ingin sekali mengetahui sebab-sebab kejang. Pada masa itu, saya perhatikan bahawa situasi memprovokasi mereka ketika leher (dan kepala di atasnya, masing-masing) bengkok secara berlebihan, walaupun untuk waktu yang singkat. Oleh itu, keraguan muncul sama ada ia adalah osteochondrosis, terutamanya kerana saluran darah buruk saya selalu bersama saya, tetapi pada masa yang sama rumah sakit di kepala saya, untungnya, tidak selalu berlaku.
Setelah MRI diresepkan olehnya, masalah itu dibincangkan secara komprehensif dengan doktor. Berikut adalah petikan ringkas dari apa yang saya dengar.
Osteochondrosis tidak ada kaitan dengan pembuluh darah juga.
Sebabnya ialah gangguan alat vestibular, yang boleh berlaku lebih kerap dengan usia, terutamanya jika ada kecenderungan untuk ini dari pemuda.
Sebarang pergerakan yang cuai, misalnya, usaha untuk melihat ke bawah wastafel, boleh memprovokasi. Saya teringat kata-kata doktor ini ketika, kira-kira sebulan kemudian, saya berbaring di pagi hari menunggu dinding dan siling di sekitar saya berhenti berputar dan, menyesal bahawa sehari sebelumnya, saya dengan cepat memutuskan untuk menukar sifon di bawah sink di dapur..
Pencegahan - elakkan pergerakan seperti itu dan lakukan satu set latihan yang melatih alat vestibular.
Rawatan adalah dua pilihan. Pertama: tunggu ia berlalu dengan sendirinya. Dan (pening) akan berlalu cepat atau lambat, anda hanya perlu bersabar. Kedua: minum Betaserk, maka akan lebih cepat. Saya menginginkannya lebih cepat, jadi apabila saya mendengar nama ubat yang biasa, saya menyedari bahawa saya tidak dapat melepaskannya dan cara saya pergi ke farmasi. Dos yang saya tetapkan adalah 48 mg sehari, dalam dua dos 24 mg, yang agak mengejutkan, kerana janji sebelumnya adalah dos harian 24 mg. Pakar neurologi itu yakin bahawa ini adalah perkara biasa, kerana sekarang 48.
Saya akan menulis sedikit mengenai ubat itu sendiri. Arahan untuknya cukup panjang, pengeluar (orang Perancis, by the way) merangkumi semuanya secara terperinci. Saya rasa mereka yang diberi ubat mempelajarinya terlebih dahulu. Oleh itu, saya hanya akan memikirkan beberapa perkara yang ternyata penting bagi saya..
Bahan aktifnya adalah betahistin. Bergantung pada kandungannya dalam tablet, Betaserk 8, Betaserk 16, Betaserk 24 dihasilkan, yang dengan mudah membolehkan anda mengambil dos harian mengikut preskripsi doktor. Mekanisme ubat tidak difahami sepenuhnya, tetapi sepertinya cara kerjanya, ia membantu, menjadikannya lebih mudah. Kadang-kadang dengan cepat menghentikan serangan, tetapi setelah seminggu hampir dijamin, dan lebih baik setelah dua. Dan jika anda mengambilnya untuk waktu yang lama, lebih dari sebulan, maka kekerapan kambuh penyakit akan berkurang. mungkin. Terdapat banyak kesan sampingan, dan ada beberapa yang biasa, iaitu dari> 1/100 hingga